אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 14 באפריל 2012

השחזה ראשונית בעזרת אופני השחזה --- סירטון ווידאו מבית Fine Woodworking

אל מנת להגיע לרמת דיוק גבוה ביצור מוצרי עץ מורכבים יש לדעת איך להשתמש בכלי עבודה ידניים. ועל מנת שכלי העבודה יהיו כשרים לתפקד יש לדעת איך לחדד אותם כנדרש. כלי עבודה כמפסלות ומקצועת הם "סכין המנתחים" של הנגר ועליהם להיות חדים כתער. תהליך חידודם הוא דו שלבי: בשלב הראשון גורעים מתכת מהלהב ומקנים לו גאומטרית משחז נכונה (המשחז הוא השיפוע הקצר בקצה הכלי) - זוהי פעולת ההשחזה. בשלב השני אנו משאים (מלטשים) את המישורים שהושחזו ודואגים שפני השטח במפגש החורפה (החוד) יהיו חלקים מאוד. הן השחזה והן השאה יכולים להעשות על גבי משטחי לטש שונים כגון אבני השחזה או משטח זכוכית שעליו נייר שיוף. אך השחזה מהירה תושג רק אם נשתנמש באופני השחזה (משחזת חשמלית בעלת אופן סובב). הסרטון הבא מדגים איך להשחזיר מפסלת בעזרת אופנים סובבים בשיטה שפיתח ג'ואל מוסקוביץ' ושפורסמה במגזין Fine Woodworking . אסא כריסטינה הפיק את הוודאו ובו הוא מדגים את הדרך האפקטיבית להשחזה. זיכרו שלאחר ההשחזה באה ההשאה. תהליך ההשאה אינו מוסבר בסירטון הזה. אני אשתדל למצוא סרטון המסביר השאה ולפרסם אותו כאן בקרוב. לחצו כאן כדי לצפות בסרטון של אסא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה