אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 5 במאי 2012

מלאכת רגליים: נגר אתיופי נכה, הבונה בעזרת רגליו בלבד

הסרטון הבא מרגש ומרתק. נגר וחרט אתיופי שנולד עם זוג ידיים מנוונות שאינן מתפקדות כלל, פיתח יכולת מדהימה לעבוד עם כפות רגליו. הוא מנסר, מקבע מסמרים, חורט, ולמעשה עושה כל עבודה אחרת בעזרת כפות הרגליים. כשתאזינו לו תוכלו לשמוע מדי פעם את המילה או השורש "נגר" בהקשר למילים המתארות עבודה, מלאכה, עשיה. אמהרית (אני מניח שזו שפתו) היא שפה שמית, קרובת משפחה לעברית וניראה שהמילה נגר משותפת לשתי השפות - העברית והאמהרית. אם למי מכם יש מידע נוסף על שורש המילה "נגר", הוא מוזמן לכתוב לי או להוסיף הערה לרשומה הזו.
הנה הסרטון:


Stools from Mark Morgan on Vimeo.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה