אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 22 ביולי 2013

התקנת ידיות שקועות ופירזול נוסף בשידת מסע מעץ טיק


כידוע, עבדכם הנאמן חובש מספר כובעים: נגר, אמן, מורה, וגם ממציא לעת מצוא.
חלק נכבד של השבוע אני מקדיש לנגריה של חברת רוברט לייטון בברוקלין. רוב רהיטי החברה מיוצרים עבורנו בהודו על פי תוכניות ועיצובים שאנו מפתחים  בארה"ב. אילו רהיטים שבנויים ממיטב החומרים (טיק, מהגוני, פליז) ושמחוברים יחדיו בעזרת שיטות החיבור הקלאסיות כמו זנביונים, סין ונקב, שגמים וכו'.
חלקו הגדול של הטיק והמהגוני שמשמש לבניית הרהיטים נלקח מקורות של בתים ישנים שפורקו, חלק קטן מגיע מעצים שגודלו ביערות מתוכננים.
בנגריה זוכים הרהיטים למקצה התאמות סופי על פי צורך, לשינויים על פי דרישת הלקוחות ואף לתיקונים כאשר הרהיט ניזוק בזמן השינוע. אני מתלוצץ ואומר שהתפקיד שלי מזכיר את זה של מנתח פלסטי שעובד על רהיטים במקום על אנשים.
ברוב המקרים הרהיטים מגיעים עם פרזול אך ישנם מצבים בהם הפירזול הנדרש מורכב על ידינו בניו יורק. כך קרה גם בעניין שידת המסע שבתמונה. היא הגיע עירומה מפירזול ואנו נידרשו להתקין אליה ידיות שקועות, פינות עגולות ופינות ישרות זווית. את הידיות החלטתי להתקין בעזרת שילוב של עבודת כירסום ועבודה עם כילים ידניים. לצורך כירסום השקע עבור הידיות היה צורך ליצור שתי תדמיות שונות (שבלונות) שנתחמו ע"י מסגרת. תהליך הכנת התדמיות ושיכלול סדר הפעולות דרש דיוק ותיכנון מדוקדק, אבל בסופו יצרתי מערכת אמינה וחזרתית שאיפשרה לי לחסוך זמן ניכר שהיה מתבזבז אם היתי "תופר" לכל ידית וידית הליך של כרסום וקיבוע על פי המיתאר האישי של אותה ידית.
בבלוג שלי באמריקן וודוורקר תוכלו לראות את כל התהליך. אני בעיצומה של מלאכת פרסום שש רשומות בנושא, בינתיים פורסמו ארבע.
הנה הקישורים אליהם:

התקנת פירזול בשידת מסע רשימה מס' 1
התקנת פירזול בשידת מסע רשימה מס' 2
התקנת פירזול בשידת מסע רשימה מס' 3
התקנת פירזול בשידת מסע רשימה מס' 4

תגובה 1: