אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 18 באוקטובר 2013

בכיר נגרי האמן בישראל זוכה להכרה ראויה


מה שהתחיל כגילוי מפתיע באינטרנט לפני שנה יהפוך בעוד שבועיים למאמר מאיר עיניים בכרך השנתי של מגזין Woodwork, חורף 2013-14.
לפני שנה חיפשתי חומר על ארונות קודש ברשת. מצאתי הרבה זבל וכיעור, שמלץ וקיטש.. בקיצור הרבה נגרות גרועה, אבל גם מצאתי את ג'רמי קמחי שלנו. הנגריה של ג'רמי נמצאת בכפר אדומים והסיפור שלו כמו גם העבודות שלו ראויים לפרסום מפרגן. הוא גדל בארה"ב, עלה לארץ, חזר ללמוד נגרות בפנסילבניה ושב לישראל לפתוח את הנגרייה שלו. הוא בונה רהיטים פיסוליים וכלי קודש.
אחרי עיון באתר שלו שלחתי לג'רמי אימייל ושאלתי אותו אם יהיה מעוניין שאציע לעורכים שלי לכתוב כתבה עליו. אחרי שיחת טלפון קיבלתי את הסכמתו והשלב הבא היה להכין קובץ מלל ותמונות ולשלוח את זה למגזין לעיון העורכים. לקצר את הסיפור... המגזין אהב את הרעיון וביוני האחרון הגעתי לבקר את ג'רמי בנגרייתו לצורך הקלטת הראיון והצילומים.
הכתיבה והעריכה הסתיימו השבוע. המגזין יצא לאור בארה"ב בנובמבר והמאמר יהיה, כך אני מאמין, מאוד מעניין.

Woodwork הוא המגזין הבכיר מבין כתבי העת הדנים בנגרות אמנותית. למעשה הוא היחיד המוקדש רובו ככולו לנגרי אמן, להיסטוריה ולתאוריה הקשורה בנגרות אמנותית.
הוא יוצא לאור פעם בשנה וזוכה להערכה רבה.
השנה אני מפרסם בו שתי כתבות: זו על ג'רמי, וכתבה שנייה על אבא ובן - דון וכריס בולה, נגרים הגרים בקונטיקט ונהנים מבניית רהיטים קלאסיים בהשראת סגנון מקומי שנולד בניו-המפשייר ושמו Dunlap Style.

הנה שידה גבוה שבנה דון, לאחריה כיסא בסיגנון המלכה אן מבין היוצר של דון וכריס. התמונה האחרונה היא של אחת העבודות היפות של ג'רמי.







תגובה 1: