אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 12 באפריל 2010

עוד על מובילי השחזה

את המוביל הראשון שלי קניתי בACE ישראל בסוף שנות התשעים. כשאייס ניכנסה לישראל הם הביאו איתם מלאי מדהים של כלי עבודה שנידמו כחוצנים לנגרים ולחובבים הישראלים: מלחצי שולחן של Jorgensen ברגי עץ מחוסמים בעלי נקב מרובע, פתישי תפסנים של Eastman ועד ועוד. אגב, מי שלא עבד עם ברגים אמריקנים/קנדים לא יבין תענוג מהו; כי אלו - וגם ברגי Torx - הם הברגים המדהימים והנוחים בעולם! ה"ביט" או המברג אף פעם לא מחליק והכריכות של הבורג כמו גם חוזקו מאפשרים החדרה לעץ באופן מהיר ויעיל. בכל מקרה, הרבה ציוד שכב בחנויות הרשת כאבן שאין לה הופכין ואז החליטו להפטר מהם ובמחירים מגוחחים שהיו לעיתים זולים בעשרות אחוזים מהמחירים בארה"ב. בין העבמי"ם שהרשת ניפטרה מהם היה גם מוביל ההשחזה של General. את המוביל השני בנה חברי ניר סופר בדיוק בשיטה שאלכס סיפר אליה בפורום בתפוז: גוש עץ מלוכסן. גשר הידוק, וגלגלי פליז של טריסים מלמטה.
אם היתי צריך להחליט אל מוביל אחד אותו ארכוש, היתי שוקל לקנות את המוביל של סטנלי. הוא שילוב של מחיר זול וגמישות בשימוש. לצערי המוביל של סטנלי לא יוכל לאחוז בנקר, שהיא מפסלת לחיקוק נקבים עמוקים. מוביל זה הוא גם היחיד שמכיל מדיד לקביעת הזוית.
המוביל של אקליפס הוא נחמד וטוב אבל אינו מאפשר לצודד את הלהב -- למשל בהשחזה בה רוצים לגרום לחורופה לסתות מניצבות לדופן הלהב (לפעמים צריך לבצע זאת).  המוביל של אקליפס גם לא יתמוך בהשחזת מפסלות קצרות מדי -- יפניות למשל. המוביל של Veritas הוא רב תושיה מגוון ואיכותי אבל גפ היקר מכולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה