אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 6 ביוני 2011

פרוייקט כוננית תיקיות

הרומן שלי עם רהיטי מתכת ישנים פורח כבר 15 שנים. תחילה מצאתי מגירות מתכת, ניקיתי ושייפתי אותן, צבעתי בהמרייט ובניתי להם קופסאות. הפרוייקט השני שכלל מגירות מתכת היה כבר מורכב יותר. בניתי עגלה שיכולה לשאת מעמד למקדחת עמוד וכמובן כמה מגירות לאיכסון. הפרוייקט הזה פורסם במגזין בניין ודיור/עיצוב עצמי בסוף שנות ה90.

בארה"ב כבר גיליתי את תיקיות המתכת המאסיביות (Filling Cabinets) שיוצרו שם משנות ה30 ועד ה60. התיקיות או השידות הכי מעניינות יוצרו בשנות הארבעים. הם נצבעו בירוק צבאי, הורכבו עליהם ידיות ומסגרות לשלטים מפליז והמסילות שעליהם נעו המגרות נבנו לשאת משקל אדיר ולהתמיד במשימתם עשורים רבים.

 לארץ שלחתי כמה רהיטי מתכת ישנים ובינהם גם כמה כוננית תיוק; אחת מהן מכילה מגירה אחת. החלטתי לקחת את הכוננית הזו ולהפוך אותה לשולחן קפה חמוד. תחילה פצאתי בתנופת ליטוש צבע. המשכתי במירוק חלקי הפליז וקינחתי בבניית בסיס נייד. גג הכוננית לא היה במצב מזהיר: שריטות, קצת חלודה והרבה שחיקה של צבע. לכן החלטתי לחפות אותו בלוח עץ יפה.
להמשך הסיפור (באנגלית). אוסיף לכתוב בעברית בהקדם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה