אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 26 בנובמבר 2011

התפתחויות בענף מקצועות האיכות - חלק א'


אני נגר האוהב לעבוד עם כלי עבודה ידניים. הם שקטים, מדוייקים ובטוחים יותר מאשר כילים חשמליים. כשמקציעים מחוקקים ומנסרים עץ עם כלי עבודה ידניים מרגישים הרבה יותר "נגריים" מאשר כשמעיפים נסורת לאוויר בעזרת הכילים הרעשניים ומלאי הכוח. הקצעה היא פעולת החיתוך המדוייקת ביותר שניתן לבצע בכלים ידניים, ומקצועה מדוייקת בעלת להב חד תשרה על הנגר הילת מקצוענות וסיפוק ששום כלי חשמלי לא יוכל לספק. יוצאת דופן אחת היא המחרטה החשמלית. כמובן שאפשר לחרוט עץ במחרטה המונעת בכח הרגליים או הידיים, אבל למחרטה החשמלית אין תחליף בכוח ובהתמדת התנועה הסיבובית. אם תחשבו על כך, גם בעבודה עם מחרטה חשמלית אנו עושית את פעולת הסרת החומר בעזרת כילים ידניים. מכאן שגם פעולת החריטה שאהובה עלינו כל כך נובעת משליטתינו במפסלות החריטה. מפסלות חריטה איכותייות וחדות יניבו עבודות מדוייקות ומעוצבות.
כמי שאוהב הקצעה אני מכיר בחשיבותם של מקצועות איכותיים. ברשימה שאתמול פירסמתי באמריקן וודוורקר דנתי בחידושים בתחום והתמקדתי בשיבוטים של מקצועות האיכות של Lie Nielsen החודרים לשוק כלי העבודה הידניים באירופה ובארה"ב. בחקירה קצרה שעשיתי גיליתי את המפעל הסיני המייצר את חיקויי האיכות הללו. מקצועות המיוצרות במפעל הזה ניראות דומות מאוד לאילו שפיתח טום לי-נילסן. על פי דרישת החברות השונות המוכרות את המקצועות לצרכנים, משנה המפעל פרט זה או אחר ומשווק אותם תחת שמות המותג המיוחדים לכל חברה וחברה. חברות בגרמניה שמשווקות ציוד לנגרות מוכרות את המקצועות במחיר הנמוך משמעותית מזה של לי נילסן.
לקריאת המאמר שכתבתי ולצפיה בתמונות נוספות של "שיבוטי" לי נילסן הקליקו על הקישור הבא:
שיבוטי לי נילסן תוצר סין - אמריקן וודוורקר

3 תגובות:

  1. כתבה מאוד עניינית, מאוד נהניתי מהתוכן. תודה רבה.

    השבמחק
  2. תודה!
    ביום יומיים הקרובים אפרסם מה חדש במקצועות המיוצרות בהודו... גם הם מנסים לחקות את לי-נילסן.

    השבמחק
  3. כלי עבודה ידניים לא עושים כל כך רעש

    השבמחק