אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום חמישי, 8 במרץ 2012

תיקון הצ'ופצ'יק של מחוגתי הישנה - פרק ב'

לאחר שגמרתי לעצב את ההבליטה הגלילית בתחתית הידית ולחרוק את התבריג, המשכתי להכנת האום. למרבה הפלא לא מצאתי אום בתבריג מתאים מבין האומים שבאוסף שלי. חשבתי אם שווה לי ללכת לחנות כלי העבודה הקרובה ולחפש אום מתאים או ... להכין אום בעצמי.
החלטתי להכין לבד. בחרתי אום בעל הברגה עדינה וצרה שיוכל לעבור הברזה מחדש כדי שיתאים לתבריג שהכנתי מראש.
לפני ההברזה יש צורך לקדוח את החור במקדח בעל קוטר מתאים. לכל סוג של הברגה יש קוטר חור המתאים לה. חיפוש באינטרנט יוביל אתכם לטבלאות ורשימות של תבריגים והקדח המקדים להברזה שצריך להתבצע בהם.
קדחתי את האום הצרה ועשיתי הכנות להברזה. כמו בפעולת החירוק כך גם בהברזה יש צורך לשמן את המברז ולהבריז בזהירות ובאיטיות: מתקדמים ברבעי סיבוב וזוכרים להבריז אחורה חצי סיבוב או יותר כדי לשחרר את השבבים.
בסוף התהליך יצרתי אום והרכבתי אותה על הידית.
ראו את התמונות:





2 תגובות: