אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 23 במרץ 2012

איך מיצרים פצירות ומשופים

לפני שנה וחצי פגשתי במיין את מישל אוריו יצרן הפצירות הידוע. בית המלאכה שלו ממוקם בדרום צרפת ומפורסם ברחבי העולם כאחד המקומות הבודדים בהם עדיין מייצרים משופים ופצירות בעבודת יד. זה יכול להשמע כשגעון או כטירוף אבל כל אחת ואחת מהשיניים המבצבצות ממשטחי הפצירות שהוא מיצר נוצרה ע"י מכת אזמל מיידיו האמונות של אחד העובדים. המהדרים טוענים ששופינים שנוצרו בצורה זו הם הטובים ביותר. עיבוד עץ בשופינים אילו ישאיר את פני העץ חלקים יותר ואחידים יותר מאשר אם הינו מתמשים בפצירה תעשייתית שנוצרה במכונה.
בכל שופין ושופין מושקעת כל כך הרבה עבודה עד שמחירם מרקיע לשחקים. הסרטון המרתק שאותו אני ממליץ לכם לראות מתעד את תהליך יצירתה של פצירה, החל במטיל הפלדה הגולמי וכלה במוצר המוגמר. תעווה לעיינים ושברון לב לכיס.


כיצד מכינים שופים ופצירות

תגובה 1:

  1. תודה על הפוסט, הסרטון ממש מקסים :)
    ללא ספק גם מעורר השראה!


    קבלן שיפוץ

    השבמחק