אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום ראשון, 8 ביולי 2012

ארונית הכילים של אודי צרפתי

אודי הוא נגר מדופלם. הדיפלומה, גם אם איננה קיימת ממש על גליון נייר עם חותמת שעווה וכו', היא שרירה וקיימת. תקפותה נסמכת על איכות העבודה שבצילומים ומצאי כלי העבודה המרשימים שאיתם הוא מנגר. את הכשרתו קיבל בבית הספר של נתן וונטהוף מהגליל המערבי. סיפור הארונית שבנה מללב. הנה מה שכתב אודי ולאחר מיכן הצילומים.


-----------------------
אני עצלן מטבעי, וכפי שמעיד עלי הכינוי שלי (אודי מחכה למוזה), לעיתים די נדירות אני נתקף במוזה ומתעורר מתרדמת החורף/קיץ/אביב/סתיו שלי. אני אנצל התקף רגעי זה ואעלה פרטים על הפרויקט האחרון שלי.

היסטוריה
לפני כעשר שנים נתקפתי בחיידק הנגרות, אולם לאחר כשנתיים הצלחתי להבריא מנגרות מעשית והקדשתי מעט מזמני הפנוי לנגרות פסיבית (כלומר, שיטוט באינטרנט) . במסגרת השיטוטים הנ"ל, נתקלתי בשנת 2009 בפורום חדש בתפוז: "פורום נגרות ואומנויות בעץ". החיידק הרדום החל להתעורר ובינואר 2010 השתתפתי במפגש הפורום שבו שמענו את יואב מרצה על נגרות ומספר מחוויותיו.
לאחר מס' שבועות, פרסם יואב בפורום, סקירה על נתן הנגר והמורה. ההמלצה על קורס הנגרות הייתה כל כך משכנעת שמיד התקשרתי לנתן ושבועיים לאחר מכן כבר הייתי תלמיד מו המניין ב "קורס ראשון: בסיס לנגרות רהיטים". עכשיו כבר לא נותר מקום לספק: החיידק הרדום התעורר ותקף שנית במלוא   עוזו.
לא אכביר מילים על נתן, הנגריה והקורסים, רק אציין שכבר שנתיים אני מגיע פעם בשבוע ממרכז הארץ לנגריה שבגליל, ולאחרונה, אף על פי שעברתי לעבוד בשדרות, אני ממשיך לפקוד את הנגריה באותה תדירות.
אחרי שסיימתי את הקורס הבסיסי, המשכתי לקורס המתקדם שבו:
"נלמד להכין פריט שלם כגון ארגז כלים או תיבת תכשיטים, על ידי חיבור זנביונים וטכניקות חדשות עם יישום של טכניקות מהקורס הראשון. כמו כן נלמד על רקע ותכונות סוגי עצים... ".
אני החלטתי לבנות ארונית לכלי עבודה ידניים. חשבתי ששניים עשר השעורים בקורס המתקדם יספיקו להשלמת הארונית. טעיתי ובגדול! עברה מאז שנה וחצי ומעל לשישים שיעורים ורק עכשיו סיימתי לעבוד על הארונית.....
ואגב, הכלי החשמלי היחידי שנתן אישר לנו להפעיל בקורס הבסיסי היה קומקום.






2 תגובות:

  1. הארונית מדהימה!!! וכך גם תיבת התכשיטים שלי!! תודה.אפי.

    השבמחק
  2. עיצוב יפה, סטייל וינטג'-מודרני, לא רע בכלל

    השבמחק