אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 15 ביולי 2013

עץ כחומר גלם לבניית בתי קומות ואף גורדי שחקים

את הרצאות TED אני מניח שרובכם מכירים. אני מקדיש להן זמן מפעם לפעם ואף דאגתי שאקבל אימייל תזכורת על שיחות חדשות שצולמו והוקרנו. השבוע ראיתי את אחת ההרצאות המרתקות מעולם.
מייקל גרין הוא אדריכל מצליח ובעל חברה לתיכנון מבנים. במשך 12 דקות הוא פרס לפני הצופים מסכת משכנעת ומלהיבה על עתידו של העץ באדריכלות. גרין מציג עובדות שאי אפשר להתכחש להם: עץ הוא החומר המתחדש היחיד שניתן לבנות ממנו מבנים גדולים. שימוש יתר בבטון ופלדה אחראי לאחוז ניכר מפליטת גזי החממה לאטמוספירה. עץ הוא קולטן הCO2 היעיל ביותר, ומה יותר חכם מאשר ללכוד את הפחמן הדו חמצני הרע ברקמות העץ שהופכות לחומר בניה. גרין גם מסביר מדוע אין לחשוש משימוש בעץ בבניה (פחד משריפה וחשש שגוי מהכחדת היערות).
אני ממש ממליץ לכם לפנות כמה דקות ולצפות בהרצאה.

2 תגובות:

  1. לא ברור האם זה מתאים גם לאקלים הישראלי?

    השבמחק