אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום ראשון, 17 ביולי 2016

חידוש משטח שולחן מסיסם

דרור שלך לי שאלה:

יואב שלום,

אני פונה אליך בעקבות קראיה בבלוג שלך.
יש לי שולחן סלון מעץ סיסם טבעי, בערך בן 15 שנה, גודל 120*80.
הגימור הקיים שלו לדעתי הוא סוג של שימון/לכה.
צרפתי תמונות שתראה את המשטח ואת הפגיעות הקיימות.
אני מעוניין לחדש את השולחן ולתת לעץ את המראה הטבעי ביותר שלו.
אני מניח שצבע העץ הוא קצת יותר בהיר מהגימור הקיים.
איך אני עושה זאת בצורה הטובה ביותר מבחינה של הסרת הגימור הקיים, הכנה וגימור שייתן תוצאה כמה שיותר נייטרלית.

תודה,

דרור


הנה תשובתי.
ניראה לי תוכל לחדש את מראה העץ ללא הסרה אגרסיבית של שכבות הציפוי המקוריות. 
ראשית נקה הרהיט בטרפנטין. לאחר הסרת ליכלוך ושומן שייף את העץ בנייר מס׳ 400. שאב את אבק השיוף ומרח שיכבה של לכה על בסיס שמן מדוללת בחמישים אחוז טרפנטין. את הישום אני ממליץ לעשות בעזרת מטלית מקופלת. מושכים שיכבה דקה של התמריק תלם אחר תלם ולאחר יום מיישמים שיכבה נוספת. יתכו ותצטרך לשייף קלות בין שיכבה לשיכבה, ובמיקרה זה השתשמש בנייר שיוף 600 או בצמר פלדה 0000.
שלש שכבותשל לכה מדוללת יספיקו לחדוש המראה. 
כל טוב ובהצלחה,
יואב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה