אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום ראשון, 27 ביוני 2010

חיים המשחיז

לכל וועידה מקצועית באמריקה מוזמנים נציגי חברות על שלל דוכניהם להראות את חידושי חברתם. בוועידה השנתית של הFS ראתי נציגויות של חבורת המציעות לשווק את האמנים ברשת, חברות המוכרות ציוד וחברות המוכרות חומרי גלם לתעשיית העץ. הדוכן של רוקלר נתן בחינם את "עוגיות רוקלר"
הדוכן של Norton חילק ספוגי שיוף וניירות לטש.

דוכן אחד היה מעניין במיוחד: אבני ההשחזה וההשאה של Howard (חיים) B. Schechter
הוא הציג כל מני אבנים שטוחות להשחזה והשאה. המרתקות מבניהן היו אבני מים בלגיות. אילו אבנים טבעיות הנחצבות בארץ השפלה. הם רכות יותר מאבן ארקנסו ונהוג לסכך אותם במים באת ההשאה. שאלתי אותו מי קונה אותם? הוא אמר שהם נחשקות ע"י שוחטים ומוהלים. מדוע? כיוון שאסור לערב שמן בתהליך ההשאה של סכין שחיטה (המקפידים לא ישתמשו בשמן כי אין לדעת אם עורבו בו חומרים לא כשרים) ומכיוון שאבני מים בלגיות הם טבעיות (אז כמובן שאין חשש שבתהליך יצורם הוכנס להם גם כן חומר טמא) והסיכוך שלהם הוא במים, הם הלהיט אצל מוהלים ושוחטים... עדין.
התמונה מעל: מאתר www.madaspenhome.com
לחיים יש גם אבני מים בלגיות דו צדיות באופן טבעי לגמרי.. זה די מרתק. מתברר שהמחצבה מצאה סלעים שבאמצעם יש קו חיבור בין שני לוחות בעלי קשיות שונה וצבע שונה; צד אחד קשה והשני רך. להבהיר את הנקודה. האבנים הללו טבעיות לגמרי ואין מדובר בשני אבנים מודבקות במפעל.  מי עוד קונה אותם? גלבים ומתגלחי-רטרו. מסתבר שיש עליה במספר האנשים החוזרים להתגלח בתער: כן זה גם יותר רומנטי וגם יותר סביבתי. אני בטוח שחברת ג'ילט ותאגיד פרוקטר וגמבל לא יוהבו את זה.
חיים מוכר גם את אבני המים התעשיות של חבר שפטון היפנית. הם אולי הכי נחשבות בשוק. הוא משווק את אבני היהלום של DMT  וממליץ על האבנים בעלי המשטח הרציף ולא על אילו אם נקודות היהלום ורשת הפלסטיק. חיים סיפר שעשה חשבון וגילה שעל אבן רציפה יש 60% יותר יהלומים.
הוא גם מוכר ושולח בזול לארץ, כך אמר.
האתר שלו:
http://www.theperfectedge.com

2 תגובות:

  1. היי!
    בחיפוש בגוגל של ספוגית שיוף של norton
    (לא לעבודה בעץ ....)
    הגעתי לבלוג הסופר מעניין ומקצועי שלך
    שלחתי קישורים שלו לאנשים שאני יודעת שמאוהבים בעץ :o))
    האם אפשר להשיג ספוגיות שיוף של Norton בארץ?
    או אפילו בחו"ל עם משלוח לארץ?
    תודה בכל אופן מימי

    השבמחק
  2. מימי,
    עד כמה שאני יודע לארץ לא מיבאים את הספוגים של נורטון אבל שווה לברר אצל גמל שריד המיבאים ומיצאים מוצרי השחזה. חברת 3M המתחרה בנורטון מיצרת ספוגים דומים. את הספוגים שלהם ניתן למצוא בחניות תחביב וצרכי נגרות. גם בחנות וונטורה בשנקר (היכן שאני מלמד) ניתן למצוא ספוגים אילו. היבואן שלהם הוא "השחל". בהצלחה.
    יואב

    השבמחק