אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

חידוש המזנון של שרון פרק 2

שרון שלח לי מספר תמונות נוספות של המזנון. בכמה מהן נראה ניתוק של אחת או שתיים ממחיצות האמצע מהמכסה או מתיקרת הרהיט. שרון חשב שהסיבה לכך היא שקיעת המכסה. יתכן, אבל סביר יותר שהגורם הוא עומס יתר על מבנה הבסיס (מחפצים שהונחו בתוך השידה). התחתית העמיסה על הבסיס ושניהם שקעו ומשכו איתם את מחיצות האמצע. הניתוק התרחש כיוון שהמחיצות נעו למטה, ביחד עם משטח התחתית, וחיבורי החפים (דיבלים) בראש המחיצות איבדו את אחיזתם בתיקרה. את החפים שיצאו מחוריהם ניתן לראות בשתיים מהתמונות וברישום הבא.
בשלב זה הוספת קורת בסיס לכל האורך תבטיח שהשקיעה לא תחריף אבל לא בטוח שתחזיר את כל המישורים האופקיים לישרות. כיצד ניתן לחבר או לרתום מחדש את גג השידה למחיצות האמצע? ניתן להחדיר מחדש דבק לחורי החפים ולכלוב את המזנון מלמטה למעלה. אפשרות שניה, ופחות אסטטית היא לחבר לכל מחיצה בעזרת ברגים, שני פסי אורך בחלקה העליון ואז להבריג ברגים מפסי האורך אל תיקרת המיזנון. אם הפסים יוצרו מעץ נאה וזכו לקבל מוטיב דקורטיבי לאורך שפתם הם לא יראו כל כך חריגים, מה עוד שניראה אותם רק כשנתכופף להכניס או להוציא משהו מהמזנון. אפשרות שלישית היא להבריג ברגים מלמעלה למטה - ממשטח התיקרה למחיצות ולהסתיר את ראשי הברגים בפקקי עץ. ואפשרות רביעית היא להדק את המחיצה לתיקרה בעזרת ברגים העוברים בחורים אלכסוניים.
הנה הרישומים שעשיתי ושמדגימים את השיטות השונות.



שרון הבטיח שישלח תמונות נוספות של השיפוץ בהמשך.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה