אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 10 באוקטובר 2011

"השולחן של תרצה", עבודה של גיל ארד

גיל ארד הוא נגר ישראלי שעובד בעץ גושני. בשבוע שעבר הוא שלח לי תמונות של שולחן אוכל גדול שבנה. השולחן ניראה מאוד מעניין.
חלק גדול מהמחברים חשופים, ומציגים לראווה את איכות הביצוע הטובה של גיל. אל מנת לרתום בחוזקה את מחברי קושרת האורך התחתונה שבין הרגליים, השתמש גיל במחבר סין ונקב טרוז. הסין אמנם נכנס לנקב באפיצות (מרווח תנועה) מנימלי - כראוי, אבל כדי לחזק את אחיזתו בנקב אנו משקעים בו שני טריזים (יתדות) שמרחיבים אותו ומהדקים אותו היטב לדפנות הסין. הוספות הטריזים אף מוסיפה הידור למחבר. החדרת יתדות בעלות גוון המנוגד לגוון הסין (ראו תמונה) משדרגת את הפתרון ההנדסי הנכון, והופכת אותו למוקד של עניין ותשומת לב וויזואלית.

והנה תמונה של הסדנה של גיל





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה