אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 23 בדצמבר 2011

עיצובו ובניותו של שרפף מדרגה

שרפרף מדרגה משמש כעזר לטיפוס לצורך הנחה והסרה של חפצים ממדפים. כניראה שהצורה הקלאסית שלו פותחה ע"י כת השייקרים וכללה מושב וגב גבוה. הגב שימש כידית נשיאה המאפשרת למשתמש להעתיק את השרפרף ממקום למקום בנוחות וללא צורך להתכופף. שרפרים שייקרים ניתלו על הקיר בגמר השימוש, בדומה לכסאות שייקרים. אני בחרתי לאמץ את השרפף הזה ולהפוך אותו לפרוייקט קורס נגרות מתחילים שאני מלמד בניו יורק. השרפרף שעיצבתי ושאותו הורתי  לתלמידים מכיל כמה מחיבורי הנגרות החזקים והפשוטים ביותר. דרכו למדו הסטודנטים לנסר במסור סרט ובמסור שולחן, לשייף, לחוקק (בעזרת מפסלת), לכרסם מסילות וחריצים, לקדוח וליצר פקקים להסתרת ראשי ברגים.
בסידרת רשומות בבלוג שלי באמריקן וודוורקט אני מספר על הקורס והפרוייקט. אחת המסימות המעניינות בקורס היתה לתת לסטודנטים לעצב את גב ורגלי השרפרף על פי דרכם. עשינו זאת מבלי לסכן את החיבורים שיצרנו.
הנה הקישור לרשומה הראשונה בסידרה..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה