אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

עיצובו ובנייתו של שרפרף מדרגה - חלקים ד' וה'

בחלק ד' אני דן בנושא עיצוב השרפרף. על מנת להפוך את פרוייקט השרפרף להתנסות בונה ואפקטיבית, הן בדרכי נגרות והן בעיצוב, ביקשתי מהתלמידים לשמור על פרופורציות מבנה, מידות ותבנית חיבורים אחידה, אך יחד עם זאת עודדתי אותם לנסות ולסגנן את מעטפת השרפרף ולאפיין אותה על פי דרכם.
השרפרף הבסיסי הוא די "מרובע" אך בהתערבות קלה של מסור סרט המונחה ע"י חזון עיצובי מגובש ניתן לסגנן אותו מאוד.
הנה רישום המסביר זאת: מצד שמאל נראה גב השרפרף לפני העיבוד הצורני והסגנוני. מצד ימין דוגמא מסוגננת מאוד המזכירה צורות מהלקסיקון הברוקי. שתי הדוגמאות מהמרכז ושמאלה מזכירות עיצוב שייקרי.
לצפיה בדוגמאות נוספות ולקריאת הסברים הקליקו על  הקישור הזה.
חלק ה' מספר על תהליך ההרכבה של השרפף ועל הדרך הנכונה להתאמת חלקים לפני ההדבקה.
הנה הקישור:
חלק ה' - הדבקה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה