אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שני, 19 בספטמבר 2011

"היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?" - שינוי צבע לרהיט מכהה לבהיר.

את משפט הכותרת אמר הנביא ירמיהו. שינוי צבע הוא תהליך שכיח מאוד בצביעת קירות וגם בריהוט. הצלחתו תלויה במספר גורמים שבהם אדון כאן.
אחת מקוראות הבלוג שלחה לי שאלה: האם אפשר לשנות את צבע שניים מרהיטיה מעץ כהה ללבן אטום. היא צרפה תמונות של שני הרהיטים הכהים שאותם היא רוצה ללבן ותמונה של מגירות שאת צבעם הלבן היא אוהבת.

התשובה מעט מורכבת. כן, אפשר לצבוע לבן על כהה ואפשר להצליח בכך אבל דרושה מיומנות, סבלנות והתמדה. למי שאינו מנוסה בצביעה או בישום גמר על ריהוט אני ממליץ לנסות תחילה את השיטה הזו על רהיט פחות חשוב. עם הנסיון עלה יפה המשיכו לרהיט החשוב יותר. אם החלטתם שאתם "הולכים על זה", בחרו בצבע שמן על פני צבע אקרילי. צבעי השמן מתייבשים לאט יותר אבל הם עמידים יותר ונותים להראות טוב יותר.
לפני התחלת שינוי הגמר פרקו דלתות והוציאו מגירות ממסילותיהם. חובה לעבוד על החלקים כאשר הם אינם מותקנים על השידה, אחרת הם עלולים "להדבק" אליה בכוחו של הצבע המתייבש.

1. בעזרת טרפנטין מינרלי או כהל (ספירט) יש לנקות את הרהיטים משיירי שומן וליכלוך.
2. משייפים את פני השטח בנייר לטש עדין מס' 280 או 320.
3. מורחים את הצבע הלבן ונותנים לו להתייבש. יש שיעדיפו למרוח שיכבת צבע יסוד קודם למריחת הצבע העליון. אך אני סבור שדיינו בחיספוס וניקוי השטח. פעולות אילו יאפשרו לצבע העליון להצמד בחוזקה אל שיכבת הלכה או הצבע המקורית.
4. משייפים את האבק ששקע על הצבע ומחליקים תלמי מברשת סוררים בעזרת נייר מס' 400 או צמר פלדה (0000) ומישמים את השיכבה השניה.
5. מישמים שיכבה שלישית לפי הצורך כמו שהוסבר קודם. לאחר שהשכבה האחרונה התייבשה (תנו לה שבוע לפחות) הסתיים התהליך, אלא אם אתם מבקשים להשיג מראה מט-משי או מט. במקרה זה ללטשו את הצבע בצמר פלדה (0000) או בנייר שיוף 600 או 800.
כמו שכתבתי בעבר, צמר הפלדה שנמכר בארץ תחת ההגדרה של (0000) אינו עדין דיו. צמר פלדה עדין יש להזמין מחו"ל. ניירות שיוף עדינים ניתן לקנות בחנויות לצרכי תכשיטנים. על מנת להקל על פעולת השיוף העדין (400 ומעלה) השתמשו בנייר שייוף "מים" והעזרו במים או בטרפנטין לסיכוך פעולת הליטוש.

2 תגובות: