אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום חמישי, 16 במאי 2013

עיצוב חדש לקרשי חיתוך מעץ שאני בונה

בין הדברים שאני בונה שמור מקום של כבוד גם לקרשי חיתוך. אני אוהב את הטבעיות של קרשי עץ, את השילוב של עץ אם אוכל (גבינות, לחם, ירקות) ואת החביבות שבה נוהגים משטחי עץ בסכינים. במטבחינו מספר רב של קרשים מעץ, רבים מהם בניתי בעצמי. הקרשים שלי מוצגים גם במספר גלריות. במשך השנים פיתחתי שני עיצובים ראשיים. הראשון כולל ידית חרוטה הנעוצה בראש הקרש והשני כולל פרט תליה וחבל. לאחרונה שכללתי את פרט התליה אף יותר. כיום הוא כולל חור רחב ושתי תעלות נצבות לו. התעלות מארחות את  חבל התליה ובכך מאפשרות לקרש לנוח ביציבות על השולחן או השיש בעת השימוש.
בחודש האחרון נוספה עוד חנות המציגה אותם למכירה (Pod) ולכבוד זאת פירסמתי רשומה וצילומים בבלוג שלי באמריקן וודוורקר
קריאה מהנה..



6 תגובות:

  1. מוצר יפהפה, חבל שאין אפשרות לרכוש גם בארץ...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על המחמאות.
      לצערי אין אפשרות כרגע לקנות אותם בארץ. בביקור הבא אבי איתי קרש או שניים, או אף אנסה לבנות כמה במהדורה מיוחדת בזמן הביקור. אשמח אודיע לך עם זה יצא לפועל.

      מחק
  2. הי יואב,
    לא ראיתי בשום מקום - לא פה ולא בווד-וורקר (אולי פספסתי) מאילו עצים הכנת את הקרשים (מה יש לך זמין, שם רחוק?), אילו גימורים יישמת, משהו קטן על הטכניקה....
    דבר יפה, שיודעים משהו על חומר הגלם ממנו עשוי, ומה נדרש להכינו - נוסף ליופיו נדבך.
    והקרשים אכן בהחלט יפים. אני אוהב במיוחד את השפה הטבעית.
    בברכה,
    יובל איתן
    yuvaleitan1@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. את הקרשים לPod אני בונה מדובדן. דובדבן הוא עץ מצוין לכלי אוכל: קשה, בעל נקבויות סגורות, יפה, ולא אלרגני.
      את הקרש עם השפה הטבעית שבתמונה בניתי מאגוז. אגוז רך יותר מדובדבן אבל משתלב מאוד יפה במיוחד עם גבינות ולחם. לגבי הגימור.... אני משתמש בשמן פשתן למאכל, כזה שקונים בחניות טבע. זהו שמן צמחי המתקשה לאחר כמה שבועות. הוא מתאים לעץ הרבה יותר מאשר שמן הפרפין. אני מורח את השמן על עץ ובעזרת נייר שיוף מס' 400 מלטש את השטח במה שנקרא Wet Sanding.
      לאחר השיוף אני מנגב את הקרש מעיסת השמן ואבק העץ ונותן לקרש להתייבש כשבוע שבועיים.

      מחק
  3. זה נפלא הקרשי חיתוך
    אולי תבוא ותמכור בארץ
    אלון

    השבמחק