אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

שולחן האוכל החדש של גיל ארד


זהו בהחלט אחת העבודות היפות ביותר שנוצרו בארץ בזמן האחרון. החל מהעיצוב האלגנטי וכלה במלאכת הבניה המדוייקת, גיל ארד אחד מנגרי העילית של הארץ עושה את זה שוב.
גיל כתב לי ושלח תמונות ואני שמח להראות לכם את השולחן מתהליך בנייתו ועד סיומו המוצלח. 
אני אקדיש לכך מספר רשומות. היום אראה תמונה של השולחן המוגמר ולאחריה את תחילת התהליך. 
הכל התחיל כשגיל מצא לוח של בוקיצה (אלמון) קעור בעל רוחב מרשים של שבעים ס"מ.
הוא בחר לישר אותו בעבודה ידנית תוך שימוש בכל קשת המקצועות האפשרית: החל ממקצוע חשמלי וכלה במקצוע מטיפוס קרנוב.





כאן מסמן גיל על פאות הקרש קו אופק המקביל למשטח העבודה הישר עליו מונח הקרש. את הקו הוא מסמן בגובה אחיד סביב סביב לפאות הקרש בעזרת סרגל וטוש. כדי למנוע מהקרש לרתת בזמן הסימון וכמובן כדי לנסות לייצב את הקרש כך שקו האופק יסומן במאוזן למסת הקרש, יש לתחוב יתדות מתחת לפינה אחת או שתיים.








2 תגובות:

  1. השולחן כמה שהוא נראה פשוט ככה הוא מוסיף יופי והרגשה טבעית לבית.
    אישית אני מאוד אוהב עבודות מעץ טבעי, אבל צריך מישהו עם כשרון וראיית מיוחדים על מנת ליצור כזה שולחן. אם אני הייתי רואה כזאת פלטת עץ זרוקה לא בטוח שהייתי עוצר להסתכל עליה.
    אני חושב שבכל בית צריך להיות ריהוט עץ טבעי, ריהוט כזה מוסיף לבית הרבה מאוד.
    לא מזמן ישבתי במסעדה בנשר עם ריהוט מעץ טבעי, האווירה הייתה פשוט כיפית. פעם ראשונה שבאמת ישבנו כל המשפחה במסעדה והרגשנו בבית.

    השבמחק
    תשובות
    1. תומר, אני מסכים אם כל מילה שלך ואני חושב שגיל ארד יסכים אם שניינו.
      יואב

      מחק