אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

חריטה בכלי אחד -- כל אחד יכול

כריס שוורץ, אחד המורים והכותבים הפוריים ביותר בענף הנגרות משחרר מדי פעם ווידאו על תהליך עבודה, או על בניית רהיט שהוא עמל עליו. הבוקר פירסם סרטון בו הוא מראה איך לחרוט רגל כיסה בעזרת מפסלת חריטה מהדור החדש. בחרטון המפסלת מותקנת שימת מתק"ש (סכין ווידייה) שלהבה עמיד ביותר לתלאות ובלאי . לכל שימה ארבע פאות חדות. שנתבלטה אחת מהן מסובבים את השימה ב90 מעלות על מנת לקדם לחזית החיתוך חורפה חדשה. לאחר שבלו כל החורפות מחליפים את השימה בחדשה.
מפסלת זו מיועדת בראש וברשונה לשמש ככלי "גירוד", מן פלדת מישע לעובד הנחרט, אך כריס מצליח להשתמש בה ככלי העיקרי לחריטת העובד. חריטת עץ יכולה להיות פעולה מתילת אימה, במיוחד למתחילים. החרט נדרש לדעת איזה מפסלת מתאימה למשימות השונות הנידרשות עבור העיבוד הצורני של העובד: החל מהכשרת העובד, הגללתו (הפיכתו) ממוט מרובע לגליל ארוך, וכלה בחריטת הגאיות והטבעות השונות שסביב לו. אציין שלצורך חריטה של צורות מורכבות או לצורך חריטת כלי כיבול וקערות שונות יש ללמוד חריטה על בוריה ולדעת לשלוט בשלל המפסלות השונות. גדולתה של הסרטון של כריס שהוא מראה לנו שלצורך ביצוע חריטה פשוטה, ויחד עם זאת אלגנטית, גם מפסלת אחת תספיק.
אז ללא מורא ופחד התחילו לחרוט...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה