אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שבת, 4 באוגוסט 2012

הדבקת שכבות (למינציה) -- שאלה לגבי דבק לבן וזמן מיצוק


הבוקר קיבלתי מיפה, הקוראת את הבלוג, תגובה לרשומה על הדבקת השכבות. השאלה מעניינת וחשובה ואני מבקש לדעת אם מישהו מהקוראים יוכל לעזור לנו ולשתף אותנו במידע האם ניתן לקנות בארץ (בקלות) דבק ממשפחת הPVA או הפוליאורטן בעל זמן מיצוק ארוך. 

שלום יואב,
תודה על הסרטון, אתמול דיברתי עם האחיין שלי על הכנת קשת לחיצים וחשבתי על סוגי קשתות שאפשר ליצור וגם על למינציה. הסרטון בא לי בדיוק בהמשך למחשבות :-) הטיפים לטכניקה מצוינים, יבוא להם שימוש בעתיד, גם אם את הקשת הנוכחית כנראה נכין מענף.
שאלה בעקבות מה שכתבת: כתחליף לדבק צהוב, כדי להאריך את זמן הייבוש, למה לא להשתמש בדבק נגרים לבן, כמובן באיכות גבוהה?
תודה,
יפה  

שלום יפה,
אין מניעה להשתמש בדבק לבן, ובתנאי שאת בטוחה שזמן המיצוק שלו (באנגלית: Open time) יהיה ארוך דייו.
בעקרון דבק לבן ודבק צהוב הם בני אותה משפחה -- דבקי PVA. זאת ועוד הצבע לא כל כך משנה, ולראיה ישנן חברות רציניות ליצור דבקים המייצרות דבק לנגרות שצבעו לבן. חברות אילו מיצרות דבקים מטיפוס PVA בעליי תכונות שונות ולמתרות שונות. ברוב המקרים תוכלי לקנות את הדבקים הללו רק בכמויות גדולות ואצל היבואנים הרשמיים. אני מזמין את הקוראים לספר לנו היכן ניתן, ומה שם הדבק/ים, שנמכרים בארץ והם בעלי זמן מיצוק ארוך.
 יואב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה