אני אוהב עץ רהיטים וכלי עבודה. הבלוג הזה ידבר בהם ובעוד נושאים המעניינים מעצבים נגרים רסטורטורים וציידי מציאות; אני הוא שילוב של כולם יחדיו. אספר על הספרים שאני מכבד, קישורים לאתרים שהשכילו אותי, פורומים וחנויות בהם ניתן לרכוש ציוד, חומרי גלם וכלי עבודה. לכל מי שאוהב את החומר המרוכב הטבעי מכולם, חומר בר-קימא המתחדש כל בוקר מחדש וההופך למוצרים שאנו עושים בהם שימוש או מביטים עליהם בהנאה, מוזמן לבקר בבלוג הזה מעת לעת.

יום שישי, 10 באוגוסט 2012

סרטון וידאו המסביר כיצד ליצור פרופיל צורני (moulding) בעזרת מקצועה

בימים הקרובים יתפרסם מאמר שכתבתי עבור המגזין  American Woodworker. המאמר דן בבחור צעיר שהחליט לשנות כיוון, מקצוע, ומקום מגורים. במקום להמשיך להיות איש בורסה, מניות ואגחי"ם החליט להפוך ליצרן של מקצועות צורניים לענף נגרות הבוטיק.
Moulding Planes שמשו פעם ליצור פרופילים מסוגננים בפאות חלקי רהיטים. מה שסכיני הכרסומת (רוטר) עושים היום ברעש, באבק ובנסורת שעפה לכל הכיוונים, ותוך כדי סיכון מסויים לעובד ולמוצר, עשו פעם בשקט ובנועם מקצועות עץ בעלות צורה מדוגמת.
שלא תבינו אותי לא נכון, לכרסומת החשמלית יש מקום חשוב בנגריה המודרנית. היא מאוד יעילה במקרים בהם צריכים להפיק את אותו הפרופיל פעם אחר פעם. אבל במקרים רבים אין תחליף להקצעה צורנית בעזרת מקצועה ייעודית.

מאט ביקפורד Matt Bickford הוא ילד טוב קונטיקט. הוא גדל במשפחה טובה, למד בייל, נשא את מולי לאישה והביא לעולם שלשה בנים. שנים עבד בשוק ההון בפילדלפיה ובניו-יורק וסחר במניות באופציות ובאג"חים. אלא שביום בהיר אחד התאהב בנגרות ובשנתיים שלאחר מיכן הפך נגר מדופלם (בחופשות המשפחתיות התמחה אצל נגר-אמן, חבר משפחה של מולי). בעודו מטפס מעלה מעלה במעלה אהבת העץ ונגרות האיכות גילה את הקסם של מקצועות העץ הישנים והחל לייצר אותם לעצמו. לאט לאט גילו נגרי האיכות, אילו שמיצרים רפרודוקציות (Reproductions) את היופי והיעילות שבכילים שמאט מייצר והוא החל לקבל הצעות ליצר עבורם את המקצעות. כאשר הנדנודים הפכו לזרם מתגבר של תחינות ובקשות החליט מאט שזה הרגע לשנות כיוון. הוא עקר מפלידלפיה, קנה בית בכפר בקונטיקט והחל מייצר מקצעות לנגרי איכות ולחובבי בוטיק.
כיום זה מה שהוא עושה לפרנסתו. המקצועות שלו מקסימים והניגור איתם מפתיע בקלותו ובמהירותו. זו הנאה צרופה לעמוד ליד שולחן עבודה, להחליק את המקצועה לאורך רצועת עץ על מנת לשבב ולגלף את פאתה, ולאט לאט להפוך אותה לפרופיל (קנט) יפה וצורני.

למאמר מצורף סרטון וודאו שהכנתי המסביר כיצד מאט מייצר פרופיל כזה.
אתם, קוראי העבריים, תהיו הראשונים לצפות בסרטון.
הנה הוא לפניכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה